Inköp och e-handel
Efter avslutad upphandling tecknas ett avtal med vinnande leverantör. I avtalet framgår villkor för kommande inköp. RSG:s mål är att alla inköp ska utföras i RSG:s e-handelssystem Visma Proceedo.
RSG ställer krav på elektronisk handel (e-handel) vid upphandling av varor och tjänster. E-handelssystemet gör det möjligt för RSG att ha ett elektroniskt flöde från order till faktura. RSG har Visma Proceedo som e-handelssystem. Att vara ansluten är en förutsättning för handel i Visma Proceedo.
När ett avtal har träffats mellan RSG och leverantören så ska detta avtal implementeras och göras beställningsbart i e-handelssystemet.
E-handelssystemet stödjer de standarder som Single Face To Industry (SFTI) rekommenderar för elektronisk affärskommunikation. SFTI rekommenderar standardiserade meddelanden för e-handel, inklusive elektronisk faktura (e-faktura).
SFTI drivs av Sveriges Kommuner och Regioner (SKR), Myndigheten för digital förvaltning (DIGG) och Upphandlingsmyndigheten.
Teknisk specifikation e-handel - instruktion för leverantör
Registrering av priser och produkter i Visma Proceedo
Mallar och länkar för registrering
V6-mall inkl ifyllnadsanvisning
Peppol BIS 3 Catalogue Without Response 3 excelmall
Inloggning till Proceedo leverantörsportal (Suppliercenter)
Kontaktuppgifter
För frågor om upphandling, kontakta upphandling@rsgbg.se
För frågor om e-handel & leverantörsfaktura, marknadsplatsen@rsgbg.se
