Vill du bli vår nya administratör?

Trivs du med att samarbeta och värderar en hög servicenivå mot kollegor likväl som externa parter? Är du dessutom van att planera och strukturera ditt arbete, då kanske detta är något för dig!

Administratörstjänsten är en ny tjänst på enheten brandskydd och tillsyn.  Dina arbetsuppgifter kommer främst fokusera på att uppdatera och hantera våra register över alla byggnader och verksamheter. Du kommer vara med att, tillsammans med befintliga administratörer på enheten, utforma ett arbetssätt och arbeta med att hjälpa våra tillsynsförrättare att boka samt skicka kallelser inför tillsyn. Vid behov kommer du även assistera dina kollegor med fakturering. Ditt uppdrag kommer att underlätta arbetet för våra tillsynsförrättare och vara en viktig kugge i att effektivisera och utveckla vår enhet!

Eftersom arbetet innebär dagliga kontakter med kollegor är kommunikation och samarbetsförmåga extra viktigt. Vi tror dessutom att du är någon som sätter kvaliteten på ditt arbete i första rummet.

För att passa i rollen som administratör är du en skicklig problemlösare som kan hantera att förutsättningarna i din vardag ändras. Du är strukturerad och noggrann i det du företar dig och planerar ditt arbete i nära samarbete med dina kollegor. Eftersom vi hela tiden strävar efter att bli bättre tar vi vara på våra medarbetares engagemang och dina idéer kommer göra skillnad.

Längtar du efter att tillhöra en organisation med starkt kamratskap, på en arbetsplats som värderar balansen mellan fritid och jobb? Vill du till en arbetsplats där vi fungerar som ett enda lag med det gemensamma målet att skapa ett tryggare och säkrare samhälle? Då kanske du är vår nya kollega!

Du behöver ha

  • Gymnasiekompetens
  • Minst två års arbetslivserfarenhet inom kvalificerat administrativt arbete
  • Goda kunskaper i svenska (tal och skrift)
  • B-körkort
  • Mycket god kunskap i Office-paketet 

Vi ser även gärna att du har

  • Kvalificerat administrativt arbete inom kommunal- eller statlig förvaltning

Kontaktpersoner

Madelene Nordkvist, tillförordnad enhetschef Enheten för brandskydd och tillsyn

031-384 48 68

Maria Kober HR-specialist 076-883 96 17

Fackliga företrädare

Kontaktpersoner för SACO, Ledarna, Vision och kommunal nås via växeln 031-335 26 00

Anställningen

Det här är en heltidstjänst med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är i huvudsak förlagd till måndag till fredag dagtid kl. 0800 - 1630 med flextid.  Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt organisationens policy och i samarbete med vår företagshälsa.

Arbetspsykologiska tester kommer tillämpas i denna rekrytering.

Intervjutider är planerade till 10 och 12 januari.

Med anställning följer krigsplacering med allmän tjänsteplikt, vilket innebär att du kan kallas att tjänstgöra i händelse av höjd beredskap inom totalförsvaret.

Ansök här

Välkommen med din ansökan, märkt dnr: RSG 2022/664 senast den 11 december genom att klicka på denna länk.

 

Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd.