Fyra anställda på RSG som har ett möte

Planerare brandskyddskontroll

Trivs du med att möta kunder, ser varje telefonsamtal från kund som lika viktigt och får kunden att uppfatta oss professionella och kunniga. Är du dessutom van att planera och strukturera ditt arbete, då kanske detta är något för dig?

Arbetsuppgifterna kommer att variera efter de behov som finns i verksamheten. Du kommer främst att ansvara för att planera och samordna genomförandet av brandskyddskontroller för våra kunder. När kunder ringer till oss med frågor är det dig de möter eller om en ombokning behöver göras är det du som löser det. Det är du som säkerställer att inbokade uppdrag utförs inom utlovad tid.

Eftersom arbetet innebär dagliga kontakter med kunder och kollegor är kommunikation och lätt för att samarbeta är extra viktigt. Du värderar ett professionellt kundmötande högt och vi tror att du är någon som sätter kvaliteten på ditt arbete i första rummet.

För att passa i rollen som planerare är du en skicklig problemlösare som kan hantera att förutsättningarna i din vardag ändras. Du är strukturerad och noggrann i det du företar dig och planerar ditt arbete i nära samarbete med dina kollegor. Eftersom vi hela tiden strävar efter att bli bättre tar vi vara på våra medarbetares engagemang och dina idéer kommer göra skillnad.

Längtar du dessutom efter att tillhöra en organisation med starkt kamratskap, på en arbetsplats som värderar balansen mellan familjen och jobbet? På en arbetsplats där vi fungerar som ett enda lag med det gemensamma målet att skapa ett tryggare och säkrare samhälle. Då kanske du är vår nya kollega?

Du behöver ha

  • Gymnasiekompetens
  • Minst ett års erfarenhet av administrativt arbete
  • Erfarenhet av planering av uppdrag ute hos kund
  • Goda svenska kunskaper i tal och skrift
  • B-körkort
  • God vana att arbeta i datormiljö

Vi ser även gärna att du har

  • Skorstensfejarutbildning grund

Kontaktpersoner

Mikael Håkansson, enhetschef Enheten för brandskyddskontroll administrativt
031-335 27 26

Maria Kober HR-specialist 076-883 96 17

Fackliga företrädare

Kontaktpersoner för SACO, Ledarna, Vision och kommunal nås via växeln 031-335 26 00

Anställningen

Det här är en heltidstjänst med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är i huvudsak förlagd till måndag till fredag dagtid kl. 0700 - 1530 med flextid. Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt organisationens policy och i samarbete med vår företagshälsa.

Arbetspsykologiska tester kommer tillämpas i denna rekrytering.

Intervjutider är planerade till 9 och 13 jan 2023.

Med anställning följer krigsplacering med allmän tjänsteplikt, vilket innebär att du kan kallas att tjänstgöra i händelse av höjd beredskap inom totalförsvaret.

Ansök här

Välkommen med din ansökan, märkt dnr: 2022/663 senast den 8 dec via länken:

Planerare till Räddningstjänsten Storgöteborg (Visma Recruit)

Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd.