Use Google to translate this website

We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Projektledare till Tekniska avdelningen

Arbetsplatsbeskrivning Räddningstjänsten Storgöteborg (RSG) är ett kommunalförbund med sex medlemskommuner, Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Härryda, Partille och Lerum, sammanlagt 790 000 invånare. I dessa kommuner svarar vi för räddningstjänst och förebyggande brandskydd. Vårt uppdrag innebär att förhindra och begränsa olyckor, förbereda och genomföra räddningsinsatser, vidta åtgärder efter olyckor samt medverka i samhällets risk- och hotbilder. RSG arbetar aktivt med att identifiera risker och förebygga olyckor genom samverkan, lokalt, regionalt, nationellt och internationellt. Totalt antal anställda på RSG är ca 900. Du kommer att finna en utmanande, utvecklande och stimulerande arbetsplats, där dialog och samverkan utgör grunder, och där stora möjligheter till egen påverkan finns. Vi strävar efter att spegla samhället i stort för att vinna de fördelar som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald ger. Friskvård är viktigt för oss och alla medarbetare har tillgång till olika träningsaktiviteter.

Arbetsbeskrivning

Räddningstjänsten växer och söker som ett led i detta en projektledare som kommer att ansvara för att driva olika typer av projekt åt både den tekniska avdelningen och hela Räddningstjänsten i Storgöteborg. I rollen hanterar du flera projekt parallellt och dessa kan innefatta allt ifrån teknisk ombyggnation när det gäller jämställdhet till andra tekniska projekt. Du kommer att fungera som spindeln i nätet och se till att få in rätt kompetens till projekten. Då många projekt innefattar bygg/teknik bör du ha kunskaper inom detta och erfarenhet av driva projekt inom dessa områden. Rollen är bred och du kommer, förutom att driva projekt, även hantera administrativa arbetsuppgifter såsom utredningar och att skriva instruktioner. Tjänsten kommer att innebära många kontaktytor och det är därmed avgörande att du är social och trivs i en koordinerande roll.


Kvalifikationer

För att passa för tjänsten har du universitetsutbildning eller motsvarande erfarenhet inom för tjänsten relevant område. Du har god kompetens inom bygg och fastighetsbranschen och erfarenhet av att driva minst 1 - 2 större projekt inom dessa områden. Du är van vid att ha många kontaktytor i ditt arbete och trivs även med administrativa arbetsuppgifter. Givetvis talar och skriver du obehindrat på både svenska och engelska. B-körkort är krav för rollen.

Som person är du initiativrik, självgående och har lätt för att samarbeta med andra. Du har tålamod att driva långsiktiga utvecklingsprojekt och flexibilitet att prioritera om i den dagliga verksamheten om det krävs. Struktur och ordning är viktigt för dig och du har god förmåga att driva flera parallella projekt. Givetvis är du förtroendeingivande och tar ansvar för dina projekt ifrån början till slut.

Anställningens omfattning
Tillsvidareanställning Heltid
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ansökan
Ansök senast 2017-08-17
Referensnummer: Experis rekrytering
Välkommen att söka genom att en digital ansökan via denna länk.

Anställning
Dagtid

Kontaktpersoner
Thomas Tell
Avdelningschef Tekniska avdelningen
031-335 2989

Facklig företrädare
Kontaktpersoner för SACO, Ledarna, Vision, Kommunal och BRF nås via växeln
031–3352600

Övrigt
Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt förbundets policy. Testerna sker i samarbete med vår företagshälsa.

I denna rekrytering har Räddningstjänsten valt att samarbeta med Experis AB. Du söker tjänsten genom att registrera dig på www.experis.se och bifoga ditt CV med personligt brev som ett enda dokument. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via e-post eller brev. Välkommen med din ansökan senast 17 augusti, urval och intervjuer sker löpande. För mer information kontakta rekryterare Johanna Bogren på telefon: 073-089 45 35 alternativt mail: johanna.bogren@se.experis.com