Use Google to translate this website

We take no responsibility for the accuracy of the translation.

HR-administratör med inriktning lön

Tycker du att löne- och avtalsfrågor är intressant och spännande? Då har vi jobbet för dig! Vi erbjuder en bred och omväxlande roll med utvecklande arbetsuppgifter.

Som HR-administratör hos oss kommer du att arbeta självständigt med ett brett uppdrag. Du arbetar bland annat med lönebearbetning, löneadministration, statistik samt inrapportering i olika system. Förutom detta ingår övriga administrativa arbetsuppgifter inom området,till exempel viss försäkrings- och pensionsadministration.
En del av arbetet handlar också om interna och externa kontakter, rådgivning och avtalstolkning.

I rollen förväntas HR-administratören påtala behov, föreslå lösningar och driva förändringsarbete inom arbetsområdet samt på andra sätt aktivt medverka i utvecklingsarbetet.

Kvalifikationer

Vi välkomnar en engagerad och nyfiken kollega, som trivs i rollen som administratör och rådgivare inom HR-området med fokus på lönefrågor.
Du har en eftergymnasial utbildning såsom yrkeshögskola, YH eller motsvarande. Du har en bred erfarenhet från att ha arbetat med löneadministration i minst fem år och du är van att arbeta med kollektivavtal.

Du är en självständig och positiv person som har förmåga att skapa goda relationer. Du är lösningsfokuserad och inser vikten av att ge bra service men också av att vara noggrann. Du är intresserad av att utveckla dina arbetsuppgifter och på så sätt bidra till organisationens utveckling.

Det är meriterande om du har arbetat i systemen Personec och Hypergene och även om du har erfarenhet av andra delar inom ett personalsystem såsom tex lönerevisionsmodul. Det är också meriterande om du har erfarenhet av löne- och administrationsarbete i en dygnet-runt-verksamhet.

Om vår arbetsplats

HR-enheten är en del av Avdelningen för verksamhet- och chefsstöd och består av HR-administratörer, hälsosamordnare, HR-specialister och HR-chef. HR-enheten sitter centralt placerad i Räddningstjänsten Storgöteborgs lokaler i Gårda.

Vi erbjuder en utvecklande och stimulerande arbetsplats med 850 anställda där idéer och initiativ är välkomna. Om du gillar att arbeta för och med människor kommer du att trivas här.

Vi strävar efter att spegla samhället i stort för att vinna de fördelar som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald ger. Friskvård är viktigt för oss och alla medarbetare har tillgång till olika träningsaktiviteter på arbetsplatsen.

Anställningens omfattning

Tillsvidareanställning, heltid.Tillträde enligt överenskommelse. 

Ansökan

Vi behöver dein ansökan senast de 31 oktober. Diarienummer är 0464/18. Välkommen att söka genom att: göra en digital ansökan via denna länk.

Kontaktpersoner

Mona Axelsson HR-chef 031-335 48 23, 0737-61 35 09
Susanne Andersson HR-specialist 031-335 29 86, 0725-29 43 45

Fackliga kontaktpersoner för SACO, Ledarna, Vision, Kommunal och BRF nås via växeln 031-335 26 00

Övrigt

Vi planerar att genomföra intervjuer den 8 och 12 november.

Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt förbundets policy. Tester sker i samband med vår företagshälsa.

Räddningstjänsten Storgöteborg (RSG) är ett kommunalförbund med sex medlemskommuner, Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Härryda, Partille och Lerum, sammanlagt 790 000 invånare. I dessa kommuner ansvarar vi för räddningstjänst enligt Lagen om skydd mot olyckor. Vårt uppdrag innebär att förebygga och begränsa olyckor, genomföra räddningsinsatser samt arbeta aktivt med samhällets risk- och hotbildsanalyser. RSG deltar i räddningstjänstens utveckling genom samverkan, lokalt, regionalt, nationellt och internationellt

}