Use Google to translate this website

We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Vi söker fastighetstekniker till Fastighetsenheten

Fastighetsenheten inom Tekniska Avdelningen förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd bestående av brandstationer, utbildningsanläggningar, skyddsrum och kontorslokaler. Huvuduppgiften är drift, underhåll och planering av fastighetstekniska åtgärder samt utveckling av fastighetsbeståndet. På enheten arbetar idag 13 personer.

Arbetsbeskrivning

Arbetet som Fastighetstekniker är omväxlande och innebär tillsyn, skötsel, felavhjälpning, driftoptimering samt planerat underhåll av fastigheter och installationer. Fastighetsenheten är en beställarorganisation och för fastighetsteknikern innebär det utöver praktisk tillsyn och felsökning, att beställa den typ av kompetens som behövs. I tjänsten ingår även administration och dokumentation, vilket vi lägger stor vikt vid. Som fastighetstekniker på Räddningstjänsten Storgöteborg deltar du även i olika utvecklingsprojekt. Hos oss får du arbeta i en självständig och intressant tjänst med bra samverkan och god sammanhållning.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning och/eller YH utbildning med inriktning fastighetsskötsel, drift, förvaltning eller annan likvärdig utbildning. Du har minst 3 års dokumenterad erfarenhet från fastighetsbranschen, god datorvana med erfarenhet av system för allmän administration, fakturahantering, styr- och övervakning samt ärendehantering. Du behärskar svenska väl i tal och skrift, och kan tillgodogöra dig teknisk dokumentation. Har du dessutom praktisk erfarenhet inom flera av följande områden bygg, ventilation, el och/eller VVS, ser vi det som meriterande såväl som erfarenhet av att arbeta i en beställarorganisation.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god förmåga att planera och strukturera ditt arbete och har ett helhetstänk. Som person är du stabil och trygg och trivs med eget ansvar samt är driven och självgående. Då rollen innebär många kontakter med kunder och entreprenörer är det viktigt att du är serviceinriktad och är bra på att lyssna och kommunicera.

Övriga krav:

B-körkort

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning:   Heltid
Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan

Ansök senast: 2018-04-29. Referensnummer: diarienummer 151/18.
Välkommen att göra din ansökan via via denna länk.

Kontakt

Kontaktpersoner
Robert Engström
Enhetschef Fastighet
031-384 48 78
robert.engstrom@rsgbg.se

Katarina Dahl
HR-specialist
031-384 48 22
katarina.dahl@rsgbg.se

Facklig företrädare

Kontaktpersoner för SACO, Ledarna, Vision, Kommunal och BRF nås via växeln
031–3352600

Övrigt

Intervjuer är planerade att genomföras under vecka 19 och 20. Innan anställning kommer alkohol och drogtest att genomföras enligt förbundets policy i samarbete med vår företagshälsa.

Om Räddningstjänsten Storgöteborg

Räddningstjänsten Storgöteborg (RSG) är ett kommunalförbund med sex medlemskommuner, Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Härryda, Partille och Lerum, sammanlagt 790 000 invånare. I dessa kommuner ansvarar vi för räddningstjänst enligt Lagen om skydd mot olyckor. Vårt uppdrag innebär att förebygga och begränsa olyckor, genomföra räddningsinsatser samt arbeta aktivt med samhällets risk- och hotbildsanalyser. RSG deltar i räddningstjänstens utveckling genom samverkan lokalt, regionalt, nationellt och internationellt.

Vi erbjuder en utvecklande och stimulerande arbetsplats med 850 anställda där idéer och initiativ är välkomna. Om du gillar att arbeta för och med människor kommer du att trivas här. Vi strävar efter att spegla samhället i stort för att vinna de fördelar som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald ger. Friskvård är viktigt för oss och alla medarbetare har tillgång till olika träningsaktiviteter på arbetsplatsen.