Use Google to translate this website

We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Erfaren administratör

Har du ett starkt intresse för offentlig verksamhet och vill bli delaktig i en organisation vars arbete är att hjälpa människor? Då ska du söka tjänsten som administratör på vår Tekniska avdelningen!

Arbetsbeskrivning

Tekniska avdelningen är en serviceorganisation för hela Räddningstjänsten Storgöteborg (RSG). Vi består idag av cirka 85 medarbetare som är fördelade på åtta enheter och verkar inom ett brett fält.

Din huvuduppgift som administratör är att vara ett stöd till hela avdelningen och i vissa delar även hela RSG. Din funktion är placerad hos den biträdande avdelningschefen för Tekniska avdelningen.

De dagliga arbetsuppgifterna består till största del av att stötta med olika typer av administrativa arbetsuppgifter. Du tillser att avdelningens gemensamma dokument, avtal (ID06, biträdesavtal etc.), beslut och andra underlag hålls ordnade och uppdaterade i olika verksamhetssystem. Du jobbar självständigt och följer upp vad som behöver göras i olika processer som t.ex. försäkringsärenden där du blir en sammanhållande länk mellan den drabbade och Räddningstjänsten. I dina arbetsuppgifter kan även andra administrativa arbetsuppgifter komma att ingå så som att se till att avdelningens uppgifter på den interna hemsidan uppdateras med rätt information.

Vem är du?

Du har läst eftergymnasiala studier med inriktning mot offentlig förvaltning eller liknande, alternativt har motsvarande arbetslivserfarenhet, och minst några års erfarenhet från administration inom statlig eller kommunal verksamhet. Du har god vana av att arbeta med administration i verksamhetssystem och mycket goda kunskaper i Officepaketet.

Du är duktig på att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Det är av stor vikt att du är ansvarstagande, självgående, driven och gillar ordning och reda. Du är kommunikativ, bra på att samarbeta och har servicekänsla.

Då verksamheten bedrivs på olika platser runt om i förbundet krävs även B-körkort.

Vad kan Räddningstjänsten erbjuda dig?

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% hos Räddningstjänsten Storgöteborg, placerad på Tekniska avdelningen, med start snarast eller efter överenskommelse. Arbetstiderna är normal kontorstid med möjlighet till flex. Tjänsten medför många bra förmåner tex trygg anställning, fast månadslön, arbetskläder m.m. Du har även möjlighet att träna 2 timmar i veckan på arbetstid, i mån av tid, med tillgång till träningsutrustning på arbetsplatsen.

Om företaget

Räddningstjänsten Storgöteborg är ett av Sveriges största räddningstjänstförbund med cirka 850 medarbetare, en omsättning på cirka 700 mkr och svarar för räddningstjänst och förebyggande skydd i våra sex medlemskommuner; Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Härryda, Partille och Lerum. Vi strävar efter att spegla samhället i stort för att vinna de fördelar som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald ger.

Upplysningar

Innan anställning kommer alkohol och drogtest att genomföras enligt förbundets policy. Testerna sker i samarbete med vår företagshälsovård.

Ansökan

Du söker tjänsten genom att registrera dig på www.manpower.se och bifoga ditt CV med personligt brev. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via e-post eller brev. Vid tekniska frågor kring din ansökan vänligen kontakta Manpowers webbsupport på 020- 26 51 00.

Urval och intervjuer sker löpande därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. För mer information kontakta rekryterare Fia Fagerlund på fia.fagerlund@manpower.se eller Biträdande avdelningschef, Tekniska avdelningen, Petra Löfgren petra.lofgren@rsgbg,se

Välkommen med din ansökan!