Use Google to translate this website

We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Arkivarie

Vill du vara med och forma en helt ny tjänst som arkivarie? Vill du vara med och driva införandet av ett nytt diarie- och ärendehanteringssystem samt e-arkiv? Längtar du dessutom efter att tillhöra en organisation med starkt kamratskap, på en arbetsplats som värderar balansen mellan familjen och jobbet? Hos en arbetsgivare som drivs av att skapa ett tryggare samhälle? Då håller vi tummarna för att vi matchar med varann!

Här på Räddningstjänsten Storgöteborg behöver vi både din kompetens inom arkivlagstiftningen och breda erfarenhet av arkivfrågor och informationshantering. Din säkerhet i rollen gör att du bekvämt axlar eget ansvar, ger råd och stöd till verksamheten samt utbildar personal inom området. Vid belastningstoppar eller frånvaro känns det naturligt för dig att stötta dina närmaste kollegor och bl.a. hoppa in som ersättare i funktionen som huvudregistrator. Du är välorganiserad och noggrann med känsla för både kvalitet och hög servicegrad, samtidigt som du tycker om utmaningar och uppskattar möjligheten att få delta i och leda utvecklingsprojekt. Din goda samarbetsförmåga gör att du har lätt för att skapa förtroendefulla relationer och uppskattar en öppen dialog med fokus på samverkan för att få ut det bästa av varandra. 

Du behöver ha

  • akademisk examen innehållande minst 40/60 högskolepoäng i arkivvetenskap
  • minst 3-års erfarenhet av arbete som arkivarie inom offentlig sektor
  • erfarenhet av både traditionellt och digitaliserat arkivarbete samt utbildning i eller erfarenhet av elektronisk informationshantering.


Vi ser även gärna att du har

  • tidigare erfarenhet av införande av nytt diarie- och ärendehanteringssystem samt e-arkiv i offentlig förvaltning.

 

Anställningen
Tjänsten är heltid med tillträde våren 2020, eller enligt överenskommelse.
Intervjuer är planerade under vecka 8 - 9, men kan även ske löpande efter behov. Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt organisationens policy och i samarbete med vår företagshälsa, liksom ett säkerhetssamtal då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Med anställning följer krigsplacering med allmän tjänsteplikt, vilket innebär att du kan kallas att tjänstgöra i händelse av höjd beredskap inom totalförsvaret.

 

Kontaktpersoner
Sigrun Hreidarsdottir, Kanslichef   031-335 2700/070-7611026
Annika Celegin, HR-specialist       031-335 2927/072-5651949

Fackliga företrädare
Fackliga kontaktpersoner för SACO, Ledarna, Vision, Kommunal och BRF nås via växeln tel. 031-335 2600.

Ansök här
Vill du veta mer och känna på om det här kan vara något för dig? 
Välkommen med din ansökan, märkt dnr 0006/20, senast den 2 februari 2020 via denna länk.

 

Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd.