Use Google to translate this website

We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Vi söker en administratör

Räddningstjänsten Storgöteborg (RSG) är ett kommunalförbund med sex medlemskommuner, Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Härryda, Partille och Lerum, sammanlagt 790 000 invånare. I dessa kommuner svarar vi för räddningstjänst och förebyggande brandskydd. Vårt uppdrag innebär att förhindra och begränsa olyckor, förbereda och genomföra räddningsinsatser, vidta åtgärder efter olyckor samt medverka i samhällets risk- och hotbilder. RSG arbetar aktivt med att identifiera risker och förebygga olyckor genom samverkan, lokalt, regionalt, nationellt och internationellt. Totalt antal anställda på RSG är ca 900.

Till vår Avdelning för myndighetsärenden söker vi nu en administratör. Avdelningen för myndighetsärenden ansvarar för det förebyggande arbetet såsom tillståndsärenden, tillsynsärenden, remissärenden, brandskyddskontroll, rådgivning och information inom Räddningstjänsten Storgöteborg med syftet att säkerhetsställa kommunens uppdrag enligt Lagen om Skydd mot Olyckor (LSO). På Avdelningen för myndighetsärenden får du arbeta med blandade uppgifter och har många kontakter med allmänheten, övriga anställda i förbundet samt olika myndigheter. Om du gillar att arbeta för och med människor kommer du att trivas här! Friskvård är viktigt för oss och alla medarbetare har tillgång till ett brett utbud av träningsaktiviteter. 

Arbetsbeskrivning

Din huvudsakliga placering kommer vara på enheten för Brandskydd och tillsyn. Enhetens huvuduppgift handlar om tillsynsärenden, remissärenden, automatlarmsuppföljning samt rådgivning och information. I arbetet som administratör kommer du vara ett administrativt stöd för brandinspektörer och brandingenjörer med ärendehantering i våra datasystem. I arbetet ingår även fakturering, arkivering och diarieföring. Via telefon kommer du att vara en tidig kontakt med allmänheten gällande tillsyner, remisser och handläggning av diverse ärenden. Vid behov kan du även avlösa i vår växel och reception (ej 112) samt arbeta som administratör för andra enheter inom Avdelningen för myndighetsärenden.

På enheten för Brandskydd och Tillsyn kommer din insats som administratör att göra stor nytta för hela enheten, om du dessutom uppskattar att ha många olika kontakter och varierande arbetsuppgifter så kommer du trivas i tjänsten som administratör hos oss.

Kvalifikationer

Vi söker dig med gymnasieexamen inom samhällshällsvetenskap, ekonomi eller motsvarande. Du har minst tre års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete inom kommunal eller statlig förvaltning och har du dessutom erfarenhet av tillsynsverksamhet eller annan myndighetsutövning ser vi det som meriterande. Tjänsten kräver vidare att du har en mycket god kunskap i Microsoft Office-paketet samt goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Meriterande för tjänsten är även kunskaper i förvaltningsrätt och erfarenhet av Agresso. Då du i tjänsten kommer ha olika typer av kontakter vill vi att du har god social- och kommunikativ förmåga med hög känsla för kvalitet samt samarbetsförmåga. Uppdraget är brett vilket förutsätter att du är lösningsfokuserad, självständig och kan anpassa dig efter olika förutsättningar inom ramarna för uppdraget samt har förmåga att se helhetsbehovet på enheten.

Anställningens omfattning

Tillsvidareanställning, heltid, dagtid. Tillträde 1 september eller tidigare om möjligt.

Ansökan

Ansök senast  2017-06-01 

Kontaktpersoner

Katarina Dahl Personalspecialist 031-38404822

Peter Johansson Enhetschef 031-335 29 34

Facklig företrädare

Fackliga kontaktpersoner för SACO, Ledarna, Vision, Kommunal och BRF nås via växeln 031-335 26 00

Övrigt

Intervjuer kommer att genomföras under vecka 24 och 25.
Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt förbundets policy. Tester sker i samarbete med vår företagshälsa. 

Varmt välkommen med din ansökan!